pondělí 8. července 2013

Hunger Games Aréna smrti - Suzanne Collins




Autor : Suzanne Collins
Název : Aréna Smrti
Série : Hunger Games
Díl : 1.
Nakladatel : Fragment
Datum vydání : 2010/04
Počet stran : 384
Cena : 299,-


 Anotace
Vítězství znamená slávu a bohatství.
Prohra znamená jistou smrt.
Hladové hry začínají...
Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit?

V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí.



Celý příběh se odehrává bohužel ve zlé době, kdy na celém světě zůstal pouze Panem, kontinent bývalé Severní Ameriky rozdělen na 12 krajů s hlavním městem Kapitol. Protože se v  minulosti kraje bouřily proti kapitolské nadvládě, každým rokem pořádají tzv.Hladové hry, které mají být připomínkou právě moci a nadvlády Kapitolu.
Katniss Everdeenová žije se svou matkou a malou sestrou Prim. Katniss se denně musí starat o rodinu, obstarávat potravu, lovit, sbírat plody. I když život nemá lehký, má se relativně dobře do té doby, dokud není jméno její sestry Prim vylosováno v Hladových hrách. Katniss se rozhodne za každou cenu Prim ochránit a proto se přihlásí jako dobrovolnice do Hladových her místo své sestry. Hladové hry nejsou ale jen tak nějaké hry, pro většinu to znamená smrt. Vlastně ne pro většinu, ale pro všechny, kromě jednoho vítěze. Jen jeden může přežít Hladové hry.



Girl on fire. | via TumblrKatniss jsem si během celého příběhu moc oblíbila. Je to prostě ta správná postava s velkým srdcem, která se obětovala pro svou rodinu a za všech okolností se zachovala dobře. Ve většině knih jsou hlavní hrdinky občas trochu naivní a dělají vážně divná rozhodnutí. Katniss jsem ale opravdu celou dobu věřila a nemohla jsem přestat divit nad její chytrostí, dobrotou, srdečností... Ale stejně musím vytknout jednu věc. Katniss na mě opravdu nepůsobila jako šestnáctiletá dívka. Když si vezmu že mně je 16 a to jsem ještě takové zmatené kuře :D..Katniss se na svůj věk chovala hodně dospěle, takže bych ji tipovala spíše 17-18 let.

Peeta by byl možná fajn, ale na můj vkus už je tu té dobroty příliš. Hodná Katniss a hodný Peeta? Tohle už mi tolik nesedí a i když jejich vztah by mohl být v dalších dílech zajímavý, asi se i těším až příjde na řadu Hurikán a trochu to oživí. Jinak se mi ale osobnost Peety taktež moc líbí, ale ke Katniss prostě sedí více.

Taky se mi líbilo, že i vedlejším postavám bylo dáno trochu prostoru a tak jsem někdy pocítila lítost i u nich. Líbila se mi malá Prim a taky Haymitch, který mi sice ze začatku připadal úplně mimo, ale pak jsem řekla, že je to vážně týpek :D


Obálka je fajn, myslím že přesně vystihuje to, co v knize najdete, proto je asi hloupost očekávat k Hunger Games nějakou extra pozitivní barevnou obálku. Na první pohled bych ale asi o ní nezavadila. Přeci jen jsem spíše na ty barevnější a veselejší obálky :)

Zahraniční obálky :





I když se to na první pohled nezdálo, pro mě se stala kniha Hunger Games hodně silným příběhem, o kterém jsem musela ještě nějakou dobu přemýšlet. Děj byl perfektně zpracovaný měl hodně zajímavých faktů, příběhů a vedlejších informací. Všechno bylo dopodrobna vylíčeno a protože je kniha psána v ich formě, mohla jsem se do postavy plně vžít. Opravdu, chvílemi jsem byla vážně na nervy.
THG | via FacebookBohužel se musím přiznat, že knihu jsem četla dost dlouho a z nějakého důvodu mě nedokázala udržet tak moc, že bych třeba četla několik hodin v kuse. Spíše jsem postupovala po malých kousíčcích. Ano asi jsem divná, dokážu uznat, že je to kniha fakt kvalitní, ale u mě tam prostě nebylo to nadšení, že bych ji nemohla odložit. Jediná opravdu hodně napínavá část pro mě byla akorát konec her, kdy se řeklo že vítěz má zůstat jen jeden místo dvou. To mě opravdu překvapilo. Jinak jsem ale vlastně od začátku věděla že Katniss hry vyhraje, takže to taky možná bude důvod, proč mě kniha tak nestrhla. Na další díly se těším ale o hodně více, protože se přiznám, že vůbec nevím o čem další díly budou, takže jsem hodně zvědavá.



Kniha se mi líbila, jak už jsem psala výše - oblíbila jsem si hlavní hrdinku i ostatní postavy, příběh byl originální plný akce, psáno v ich formě, všechno hezky vysvětleno. Dala bych 4 hvězdičky, ale protože mě prostě z nějakého důvodu kniha úplně totálně neodrovnala, dávám 3 hvězdičky, protože ty 4 si schovávám jenom pro ty nejlepší kousky ;-)



Yeaaaap | via Tumblr
Na druhou stranu, asi je mám ráda oba dva :D

2 komentáře: