čtvrtek 14. března 2013

Dívčí Valentýn - White day 14.3.

Propásli jste den sv.Valentýna, který byl přesně před měsícem - 14.2.2013?
Pokud ano a chcete to napravit, dnes můžete. Dneska se totiž slaví tzv.White day neboli bílý den.



Jedná se o svátek, který se slaví především (pouze) v Asii. Nápad úplně prvně vzešl od Japonců, ale postupně se rozšířil i do Číny, Jižní Koreje a Taiwanu.

Jen aby jste mě hned na úvod pochopili. V Asii na Sv.Valentýna dávají pouze dívky chlapcům čokoládu. Na "Bílý den" o měsíc později od Sv.Valentýna naopak chlapci dávají dívkám bílou čokoládu.
No není to podivné? Proč si zkrátka neurčili jeden den pro všechny a proč to dělí takhle na půlky? Může za to Japonská historie, kdy ženy byly níže postaveny a sloužily svým manželům..Tím pádem je na Sv.Valentýna obdarovávaly právě zmíněnou čokoládou a nikomu nepřišlo divné, že ženy nedostanou nic. Jenže! Postupem času po několika letech si to začali uvědomovat a tak "aby to ženám nebylo líto" začali na Bílý den dávat muži ženám bílou čokoládou jako poděkování za obdarování na Sv.Valentýna :D
Trochu zmatené, ale ano, dává to smysl. Nechtěli přepisovat historii a zvyky a tak si udělali takové Valentýnské dny rovnou dva.

 


A chcete slyšet ještě jednu zajímavost? Tyto dva dny vlastně vůbec nejsou tak moc uctívány a brány za den lásky jako třeba u nás v Evropě. V Asii se tyto dva dny berou spíše jen tak symbolicky, pro připomenutí svátků a že si páry smlsnou na dobré čokoládě. Pro ně je den lásky právě na Štědrý den - Christmas Eve= neboli couple day. Vánoce jsou pro ně lásky čas a během Vánoc skutečně uvidíte všude jenom páry a žádné osamocené jedince :) Podle mě je to hezké, protože i mě připadají Vánoce jako svátek rodinné pohody, lásky, klidu...sedí mi to mnohem více než slavit komerčního Valentýna 14.2


Takže si to shrňme, je mi jasné že vám asi už dneska nikdo bílou čokoládu nedá, už jenom proto že tenhle den je pro drtivou většinu úplně neznámý..Ale snad jste se aspoň dozvěděli něco nového a pokud máte trochu času, tak si klidně zajděte aspoň koupit bílou Milku do obchodu nebo do kavárny na horkou čokoládu. Vždyť je to jedno.. (Někteří) Češi berou (občas) Valentýna moc vážně, myslím že dát si čokoládu je mnohem pohodovější a ten pravý den lásky prožít na Vánoce no ne :)?





-Protože nechci aby jste mě chytali za slovo...ano, ne všichni Valentýna v Česku tak "žerou" a i u nás si někteří prostě jen dají čokoládu. Neříkám že to tak je u všech tak jen aby se nějaký chytrák neozval. Berte to jako fakt, že já jsem se zase nedávno dozvěděla něco nového a chtěla jsem se s vámi o to podělit:D-

Žádné komentáře:

Okomentovat